onsdag 30. mars 2011

Spikerpistol



Til mannen i hus sin bursdag for en drøy måned siden kjøpte jeg en spikerpistol! Hadde nemlig hørt han hadde snakka om at det hadde vært kjekt å ha.

At han fikk en spikerpistol etter å ha spikra opp panel på både tak og vegger for hånd, på et  loft som er 17 meter langt, var kanskje litt i seneste laget, men bedre sent enn aldri.

Han ble veldig glad!) Tross for at jeg fikk opplyst at : Ja da mangler jeg jo bare luft!  
Luft?? sa jeg. Må man ha luft også? Jøss. Det sa ikke mannen i butikken noen ting om! 
Man måtte jo ha en kompressor må vite. Det ante ikke jeg. Men jeg lærte noe nytt:  En spikerpistol går ikke bare på spiker, den må altså ha luft.

Heldigvis har vi til sammen mange barn, så en sønn hadde en kompressor til overs! Hurra – da kunne pistolen brukes!

Ja da mangler jeg bare en slange sa mannen i hus.  Slange? sa jeg. Må den ha slange også? Det ante heller ikke jeg. Ikke noe problem det heller!  Biltema – eller Clas Olsson eller en annen mannebutikk hadde visst det. Kjekt! Egne spikere fikk den også.

Konklusjon: Man er aldri for gammel til å lære om verktøy! Og verktøy som gave til de fleste menn er som regel "bænkers". De blir glade uansett!

Og NÅ er spikerpistol i bruk! Det er nemlig mer som skal spikres!  Og bursdagsgaven ble komplett!

6 kommentarer:

  1. Såå bra!! Tror faktisk dette er et verktøy min gubbe mangler også, men han skal få kjøpe det selv:O)
    Godt å høre at spiker bankes, da skjer det noe:O))
    Kos deg, her skinner sola ennå, og det er varme grader, fryder meg;)
    Klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Hællæ....
    Ja,nå lærte jaggu jeg noe nytt i dag også...
    Trodde som deg at en spikerpistol klarer å gjøre ting helt alene,så luft og slange i tillegg var helt nytt for meg.hihi...
    Nå må jeg le litt her se,for jeg leste den nest siste setningen din feil..Jeg leste:Det er nemlig mor som skal spikres!hihi.Det skulle tatt seg ut...
    Onsdagsklem fra ☼veig:)

    SvarSlett
  3. Hehe....
    Hadde jeg gitt verktøy til Gubben...ja..nesten skilsmissegrunn ;-)
    Her har vi:
    1 stk hammer
    5 stk skrujern
    1 stk tommestokk...
    Thats it, hehe

    Ha en fin kveld, med eller uten luft ;-)
    Klem fra meg

    SvarSlett
  4. haha ☼veig! Ja det sku' tatt sæ ut! Jeg er god til å se på - og å skryte ;) Thæt's it!

    SvarSlett
  5. Itte greit å væra kvinnfolk.. før vi blir lært opp selvfølgelig, da klarer vi det like bra!!
    Må si det er var en elendig selger du kjøpte den pistolen av da, kunne jo tjent seg rik når det kommer en grønn fru og skal handle gebursdagpresang til mann sin.

    SvarSlett
  6. Man blir aldri for gammel til å lære noe nytt vet du ;) Handymannen min kjøpte alt selv han. Like greit det, for da fikk han med alt han trengte på en gang. Ellers hadde jeg nok hatt det som deg ;)
    Trivelig at du tok turen innom Fjøset :) Håper du vil trives hos meg :)
    Liker bloggen din, så jeg følger deg videre :))
    Hilsen Guri

    SvarSlett