torsdag 14. april 2011

Tegning


Jeg har i dag oppdaga at jeg har glemt å tegne.... Jeg tegner jo aldri mer! Bortsett fra punktum, punktum, komma, strek og sånn til barnebarnet.

Jeg fant en tegnebok fra folkeskolen. Fra 1. klasse. Den er min. Den er altså veldig gammel. Eller ganske gammel da.

Vår lærer, eller frøken som vi kalte henne, var veldig kristen. Så i hele tegneboka er enten Gud eller Jesus nevnt. Da jeg skulle scanne fikk jeg ikke med alt, men det skal være en G i øverste linje.

Jeg syns det var en fin tegning, tegna av meg som 7-åring. Såpass skryter jeg uhemma. Og symbolikken var jo også bra. Gud gir mor + far x hus x mat. Mat er brød, knekkebrød og julekake. Og så plukker mor epler. Far hugger ved, dere ser bare øksa, men det er far. Og konsonantene er blå, vokalene er røde.

I dag har jeg vært på vannaerobic igjen. Jeg lovte jo at det ALDRI skulle bli bilder, men tenkte jeg kunne tegne en tegning av en av øvelsene. Hvor vi sykler på en gummipølse etter melodien:


Åh! Åh! Åh! Det går likar no
XL-1 og Rett i koppen??! Vi like itj å bli narra
Åh! Åh! Åh! Det går likar no
Vi e da itj nå tronno’vera, berre vaksi-karra
 
(ja jeg måtte google meg til teksten, siste linje ER sånn)


Men så var det tegning da... Det jeg greide var dette: (Ja med kulepenn selvsagt, ikke blyant og viskelær. Rett på sak - jeg trodde jo jeg kunne tegne...)




Og ja - jeg er enig - det er mye rart en kan blogge om...

6 kommentarer:

  1. Æ flire:O)))..men sannelig kan du tegne, den vanntegninga...akva-rellen:O))...var beskrivende!
    Og den kristne formålsparagrafen ble fulgt til punkt og prikk; itj'no knussel med oppsedinga i de hine hårde dager:)
    Kos deg videre, jeg har påskeferie og fryder meg:)
    Klemmings;)

    SvarSlett
  2. Hællæ...
    Hihihi,nå fikk jeg meg e latterkule igjen..Hællemin æ ,Inger...går det ann å sykle på e gummipølse og synge Åh-åh,åh det går likar no..hihi,jeg syns jeg ser det for meg..latterkule igjen:))Men tegne kan du,både før og nå..Jeg kan også huske at Gud og Jesus var med i nesten alt skolearbeide,ihvertfall de første åra på folkskolen.Men fra 4.klasse fikk vi en lærer som hadde meldt seg ut av statskirken og da ble det bråstopp med det.hihi.
    God torsdagskveld og klem :)))

    SvarSlett
  3. Heisann :-)
    Hehe...flott! skulle ønske jeg hadde spart på mine minnebøker...ihvertfall ei av de..jaja, sånn er det! Godt du har din som du kan vise frem da.
    Du er jo kjempeflink til å tegne!! MYE flinkere enn meg som omtrent ikke kan tegne en rett strek MED linjal...

    Ha en fin kveld og klem fra meg

    SvarSlett
  4. Så koselig å kunne trekke fra noe sånt!
    Takk for kaketips, mokkakake hørtes godt ut! Men, svinekam..er det kake?? :-)

    SvarSlett
  5. Frk. Virrum: Svinekam er kake ja. Rullekake med krem og karamell over. Mokkakake har jeg bilde av på et tidligere innlegg... 24 feb. tenker jeg, da var det bursdag til mannen i hus :)

    SvarSlett
  6. gosh mormor!! hva er dette for noe tull og tøys?!
    du kan jo tegne du!!

    SvarSlett