mandag 17. september 2012

Strikkelapper....

Jeg blir så imponert over mennesker 
som setter igang tiltak som dette:


Prosjektet går ut på å strikke en lapp eller flere... 
Så sendes de av gårde i posten, 
og det blir lagd deilige tepper av dem, 
som brukes til kreftpasienter.

Jeg er i gang... det går fint an å ligge 
under et pledd å strikke også. 
Tar ca. 30 min. pr. lapp.



Oppskrift?
Legg opp 9 masker på pinne nr. 5.
Strikk rettstrikk så lappen blir 21 cm.
(ja de er små, og jeg innrømmer at jeg
er glad for at jeg ikke skal montere..
men teppet blir fantastisk fint!)


Og jeg skal ikke klage mer på forkjølelse... 
en sykdom som alltid går over....
(men dere lærte litt om hvite blodlegemer da ;) )

Les mer om prosjektet her!

19 kommentarer:

  1. Ikke pinnestrikke før øyne er reparert.
    Jeg sendte noen luer til prematurbarn en gang. Var det i fjor det var et slikt prosjekt tro?
    Kjekt å kunne ha avtager av lapper man ellers ikke vet hvor man skal gjøre av :-)
    God bedring
    Sa denne mormoren til en annen :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Man må se for å strikke ja! Prematurstrikk er også moro å være med på :) Nå har jeg strikka 9 lapper. Fra i går.
      Takk for godbedring - sa en mormor til en annen :)

      Slett
  2. For et flott prosjekt!
    Haper du er blitt bedre og at de hvite gjor jobben sin!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja utrolig bra tiltak!
      De hvite strever fælt. Må nok ha hjelp fra en doktor og litt medusin som Pippi sier :) Går sæ te :)

      Slett
  3. Utrolig flott prosjekt dette!..men reagerte selv på at lappene var så små...verst for de som skal montere:)
    Hold deg under dyna til du blir bra!
    Her skinner sola så vidt...kalles sikkert oppholdsvær, men det er kaldt;)
    God bedring igjen, klem;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det har blitt mye dyne her i dag... får vel snart liggesår ;) Går sæ te - plutselig er jeg bra igjen :)
      Klem!

      Slett
  4. For et flott tiltak..et supert prosjekt!:)Hilsen fra Else Britt i Humlehagen!:)

    SvarSlett
  5. En rask og enkel jobb for en god gjerning.... Var jo veldig fint det blå og beige teppet....

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det var nydelig! Jeg har en del restegarn i alpakka fra babyprosjekter, så blir litt hvitt og litt rosa og litt mørkere rosa og litt beige her. 8 lapper klare!

      Slett
  6. Det var jammen ein god idè !
    Og enkelt, sjøl når du ligg på sofaen :)

    Kos deg med lappane og ta deg tid til å
    bli frisk !

    Mandagskveldklem !

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja kjempefin idé og nydelige tepper blir det!
      Jeg kommer meg plutselig!
      Mandagskveldklem tilbake Anne Mari!

      Slett
  7. Så fin ting å gjøre..kanskje jeg skal hive meg med!

    Og du: Det er ingen som syter så mye som meg når jeg er forkjøla,,det går jo over. Ms klager jeg nesten aldri over..det er ikke noen vits ;-)
    klem herfra

    SvarSlett
    Svar
    1. Bare å hive seg med! Hihi... jeg følte jeg klaga fælt... men sier som du: Andre sykdommer som man vet ikke går over nytter det ikke å klage på :)
      Klem til deg og dine!

      Slett
  8. Fint prosjekt. Akkurat passe store lapper til min tålmodighet...

    Og så ønsker jeg deg god bedring mormor! Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja fint prosjekt! Små lapper går fort å strikke!
      Takk takk Alexia!
      Klem til deg!

      Slett
  9. Det var da noen små lapper..Går nok mye tid til montering.. Sjøl strikke æ lappa til "Nepaltepper" ca 25x25, men monterer sjøl,for det blir mye arbeid for de søte damen på misjonsforeninga som sender dem videre. (Sjøl e æ ateist, men synes prosjektet deres e så flott, har link på bloggen min). Ha ei fortsatt fin uke, god bedring ;o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Små lapper ja, og glad jeg ikke skal montere ;) Men teppene blir skikkelig fine! Moro å være med på noe som er til glede for andre ♥ Leste om Nepalteppet hos deg, flott tiltak det også!
      Go' hælj kan man snart si, fredag i morra alt! Og kroppen kommer seg, sakte men sikkert :)

      Slett
  10. Hej Inger
    Du er flittig med både strikkepinde og hæklenål......godt gået.
    Ønsker dig en god dag / god ny uge:)
    Knus Hanne Bente

    SvarSlett