mandag 7. juli 2014

...litt lett å påvirke...

.. ja der har'u meg lissom...

Jeg blir så inspirert av andres idéer.
Enten det er på blogg, facebook eller Instagram.

Tove, med bloggen Tovepia, sådde puslingmargeritter.
Det så spennende ut. Det måtte jeg også.

Resultat her:

Og her:
Dette er noen av dem.
At en liten pose frø kan bli til 
sååååå mange puslinger 
hadde jeg ikke trodd.

Så er det strikking.
Det går en farsott gjennom landet.
Acne-genser - eller Kamillegenser.
Tove strikka.
Jeg måtte herme igjen.

Og takket være geniale maskemarkører 
fra Mormor på muren, 
gikk raglanfellinga som en drøm.

Og genser'n ble ferdig:

Vekt litt over 200 gram.
Lun til deilige sommerkvelder 
med en singlet under.
 (nei, den var ikke til meg. 
Str. S og passa til 
farmorungemammaen som fylte år i dag) 

Hilsen Hermegåsa.

8 kommentarer:

  1. Det er det som er gøy...finne inspirasjon og kreativitet hos hverandre for så å teste ut.

    SvarSlett
  2. Så kjekt!
    Vi treng å lære og inspirere kvarandre.

    Juliklem

    SvarSlett
  3. Så flott gensar, og planter.
    Du er flink som set i verk noko av alt det flotte me
    får inspirasjon til i andre sine bloggar.
    Sommarklem frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er så mye inspirasjon å hente, så jeg må holde meg sjøl igjen noen ganger - kan ikke begynne på alt... ;) Men genseren var rask å strikke og ble godt mottatt, så nå er jeg snart i gang med en til...
      Varm sommerklem herfra :)

      Slett
  4. Dette var en god idé! :) Kan hende jeg kopierer den neste år. Strikking bedriver jeg ikke i sommervarmen, og ikke så mye ellers, heller er jeg redd. Men nå er et nytt barnebarn på vei, så til høsten kan det være jeg prøver meg på et lite plagg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så gøy med nytt barnebarn! Puslingmargerittene bør prøves ja :)

      Slett